Trening og kostholdsveiledning

Vi legger opp en plan du klarer å følge, og ikke minst fullføre

Trening og Kostholdsveiledning fra PROFFMASSASJE som fungerer

Vi i Proffmassasje tilbyr også kostholds og treningsveiledning. Våre behandlere har lang erfaring på dette området, og vi kan hjelpe deg med å nå dine mål. Vi står på sidelinjen og heier på deg. Noen ganger trenger man det lille ekstra for å klare å nå de mål man setter seg, eller kanskje noen ganger vet man ikke helt hvordan man skal nå de- det er her vi kommer inn. Vi kan veilede, sette en plan, og vi er sammen om det! Med våre råd/planer følger også 100 % oppfølging, helt KOSTNADSFRITT.

 Vi legger opp en plan du klarer å følge, og ikke minst fullføre…

Så hva er din plan? Er det å bygge muskler, gå ned i vekt, eller opprettholde vekt. Trenger du en som hjelper deg med øvelser, setter opp et treningsprogram eller er med deg på
trening? Vi er her for å hjelpe deg med å legge en plan, følge planen og
fullføre planen med de mål du har satt deg sammen med oss. For vi er et team.
Det er viktig å huske. Vi vil at du skal vite/føle at du ikke er alene.
Derfor vil vi følge opp, veilede og hjelpe deg på din vei mot å nå dine mål.

Sunn mat hva er det? Betyr det å kutte alt?

Er det sånn at du må legge om hele din diett for å nå dine mål? Spise salatblader til du stuper eller finnes det en annen vei? En vei som gjør at man kan leve slik man vil, men samtidig gå ned i vekt? Det gjør det, og det er derfor vi er her for å veilede og hjelpe deg på
din vei. Vi vil hjelpe deg med et mål som er mulig å gjennomføre. Men som også blir
en del av ditt liv fremover, så målene du lager er langsiktige mål som kan
implementeres i din hverdag, og som gjør at du oppnår resultater.

Å spise et sunt balansert kosthold ledsaget av regelmessig trening er viktig
for å opprettholde fysisk og mental helse og velvære, men det vil ikke si at alt må kuttes. Riktig kosthold er ikke bare effektivt for å forhindre overflødig vektøkning eller ved å opprettholde vekttap, men sunnere livsstil er også forbundet med forbedret søvn og humør.
Det er mange helsefordeler med å velge et sunnere kosthold. Kanskje du til og
med spiser ganske så sunt fra før? Alle spørsmål kan vi besvare, og sammen
legger vi en plan som er skreddersydd for deg og din kropp. Vi kan garantere at
du vil se resultater, men resultatene må vedlikeholdes, da må man ha et
støttende nettverk rundt deg. Et team som virkelig vil at du skal klare det. Når du
kommer til oss så er det meste kanskje prøvd, eller kanskje du ikke helt vet hvor du skal begynne, Vi vil hjelpe deg med å nå ditt mål, og ikke minst vil vi at du blir der!

God ernæring er en viktig del av å føre en sunn livsstil. Kombinert med fysisk aktivitet kan kostholdet ditt hjelpe deg med å nå og opprettholde en sunn vekt, redusere risikoen for kroniske sykdommer (som hjertesykdommer og kreft) og fremme din generelle helse.

Så hva er noen av fordelene med å legge om livsstilen med kosthold og trening? HUSK listen er lang over fordeler.

  1. Vekttap

Å miste vekt kan bidra til å redusere risikoen for kroniske
tilstander. Hvis en person er overvektig, har de en høyere risiko for å utvikle
flere forhold, inkludert:

–         Hjertesykdom

–         Ikke-insulinavhengig diabetes mellitus

–         Dårlig bentetthet

–         Forskjellige kreftformer

Visste du forresten at ! Å opprettholde et sunt kosthold uten prosessert mat kan hjelpe en person å holde seg innenfor sin daglige grense uten å måtte telle kalorier.

  1. Redusert kreftrisiko

Et usunt kosthold kan føre til overvekt, noe som igjen kan øke en
personsrisiko for å utvikle kreft..

I 2014 rapporterte American Society of Clinical Oncology
også at overvekt bidro til et dårligere utfall på mennesker med kreft.

  1. Hjertehelse og forebygging av hjerneslag

I følge Heart and Stroke Foundation i Canada kan opptil 80
prosent av tilfellene av for tidlig hjertesykdom og hjerneslag forhindres ved å
gjøre livsstilsendringer, som å øke nivået av fysisk aktivitet og spise sunt.

  1. Neste generasjons helse

Barn lærer mest helserelatert atferd fra de voksne rundt
seg, og foreldre som modellerer sunn mat- og treningsvaner har en tendens til å
videreføre disse. Å spise hjemme kan også hjelpe. I 2018 fant forskere at barn
som regelmessig spiste måltider med familiene sine spiste mer grønnsaker og
færre sukkerholdige matvarer enn sine jevnaldrende som spiste hjemme sjeldnere.
I tillegg kan det være mer sannsynlig at barn som deltar i hagearbeid og
matlaging hjemme tar sunnere kostholds- og livsstilsvalg.

  1. Bedre humør

Fremvoksende bevis tyder på et nært forhold mellom kosthold
og humør. I 2016 fant forskere at et kosthold med høy glykemisk belastning kan
forårsake økte symptomer på depresjon og tretthet. En diett med høy glykemisk
belastning inkluderer mange raffinerte karbohydrater, for eksempel de som
finnes i brus, kaker, hvitt brød og kjeks. Grønnsaker, frukt og fullkorn
har lavere glykemisk belastning.

  1. Forbedret minne

Et sunt kosthold kan forhindre demens og kognitiv tilbakegang.

  1. Å få en god natts søvn

En rekke faktorer, inkludert søvnapné, kan forstyrre
søvnmønsteret. Søvnapné oppstår når luftveiene blokkeres gjentatte ganger under
søvn. Risikofaktorer inkluderer overvekt, drikke alkohol og spise et usunt
kosthold. Trening er også meget viktig. Dette er bare noen av fordelene med å
gjøre en forandring i livet ditt.

Mye informasjon? Slapp av det er jo derfor vi er her. Vi skreddersyr et program til deg, også følger vi den sammen.

  • Da kan du lese alt dette en annen dag – alle fordelene med å la oss hjelpe deg eller så kan du selv kjenne forandringene på kroppen!

VIL DU ØKE MUSKELMASSE? Vi hjelper også å sette et treningsprogram for det motsatte
nemlig å øke vekt og muskelmasse. Her har vi en meget erfaren mann som kan mye
om det å bygge muskler. Sunne muskler som blir. Vi har fått mye skryt av våre programmer.

Så hva skjer første timen hos oss:

Vi går rett på sak. Nå er du i gang. Nå skjer forandringen.
Du vil bli godt ivaretatt, det lover vi. Vi starter med å skreddersy din egen
faste plan på både kosthold og trening. Om ønskelig blir vi også med på din
første treningstime, og også videre om ønskelig. Du er sjefen her! Vi vil at DU
skal lykkes!

Sett opp en time i dag. Det vil du garantert ikke angre på!

Del:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter

Flere innlegg

Massasje

Les fordelene med massasje fra Proffmassasje

Send oss en melding